ikona telefonu  +48 504 184 650

    ikona maila  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pogotowie kanalizacyjne 24h Łódź i okolice

Jak działa proces zgłaszania awarii kanalizacyjnej i jakie informacje należy podać operatorowi?

Co należy zrobić w przypadku awarii kanalizacji?

Awaria kanalizacji może mieć poważne konsekwencje dla zdrowia nas oraz okolicznych sąsiadów. To przede wszystkim ryzyko zakażenia bakteriami kałowymi, ale też i duże straty mienia, w tym zalane piwnice czy niżej położone tereny. W trakcie awarii kanalizacji może też dojść do skażenia wody piwnej, co niesie za sobą ryzyko epidemiologiczne.

Zatem, gdy jesteśmy świadkami awarii kanalizacji konieczne jest zadzwonienie po pomoc. Pogotowie kanalizacyjne w Łodzi działa 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu – warto zatem zapisać numer, aby zawsze mieć go pod ręką.

Szczegóły, które należy podać podczas awarii kanalizacji

Kiedy dzwonisz po pogotowie kanalizacyjne w Łodzi, operator zada ci kilka pytań:

  • gdzie wystąpiła awaria;
  • jak wygląda awaria – czy jest to pęknięta rura, zapchana rura, a może problem z szambem;
  • kiedy wystąpiła awaria;
  • poprosi cię o dane, jak imię i nazwisko oraz telefon kontaktowy.

Odpowiedzi na pytania pomogą określić wielkość i rodzaj awarii, dzięki czemu pogotowie kanalizacyjne będzie wiedzieć, jaki sprzęt ma ze sobą zabrać i ewentualnie jakie inne służby powinny zostać powiadomione o zdarzeniu.

Kiedy dzwonić po pogotowie kanalizacyjne?

Awaria kanalizacji może mieć wiele twarzy – czasem to po prostu zapchana rura, innym razem wylewające się szambo, ale zdarzają się też pęknięte rury, przez które nieczystości wydostają się na ulicę. Każdy przypadek jest odpowiedni by skontaktować się z pogotowiem kanalizacyjnym w Łodzi.

Specjaliści, którzy pracują w pogotowiu we właściwy sposób dobiorą sprzęt, aby wykonać przepychanie rur, czy udrażnianie rur, a także wywóz szamba. Ważne, aby podczas zgłoszenia podać jak najwięcej informacji, które usprawnią cały proces.

Zastanawiasz się, dlaczego operator prosi cię o podanie twoich danych personalnych? Informacje te są potrzebne w razie potrzeby nawiązania kontaktu. Jest to również działanie prewencyjne w przypadku żartów, jakie czasem mogą się zdarzyć. Pogotowie kanalizacyjne nie powinno być wzywane bez potrzeby, bowiem specjaliści mogą być potrzebni w innym miejscu, jeśli wystąpi inna awaria.

Czy mogę zadzwonić po pogotowie, jeśli nie jestem właścicielem?

Awaria kanalizacji może wystąpić w każdym miejscu. Zdarza się, że właściciel domu jest na urlopie i nie wie o potencjalnym wycieku – warto zgłosić to na pogotowie kanalizacyjne, a jeśli problem w danym miejscu został zgłoszony wcześniej operator z pewnością o tym poinformuje.

Awaria kanalizacji to nie tylko problem z naruszeniem komfortu, ale też i bezpieczeństwo – bakterie znajdujące się w kanalizacji mogą być przyczyną epidemii, dlatego warto zgłaszać każdą sytuację, aby mieć pewność że nie dojdzie do jeszcze większych szkód.

CZYSZCZENIE & UDRAŻNIANIE KANALIZACJI - ŁÓDŹ i OKOLICE